Παρασκευή, 16 Ιουλίου 2010

Το Ελληνικό Πνεύμα και τα βελανίδια

Παρατηρώ δύο ιδιάζουσες τάσεις που υπάρχουν στον κόσμο σχετικά με το Ελληνικό πνεύμα και δυστυχώς τις θεωρώ και τις δύο λάθος. Η μία είναι η ελληνοκεντρική άποψη που λέει ότι οτιδήποτε έχει ειπωθεί στον κόσμο είναι αποτέλεσμα της Ελληνικής σκέψης και πνεύματος. Η άλλη είναι αυτή που επικρατεί στον διαλογισμό εκτός Ελλάδας και επιτάσσει να αναγράφονται μόνο νεότερες πηγές ακόμα και σε αυτά που έχει πει κάποιος αρχαίος Έλληνας. Η αλήθεια, πιστεύω, είναι κάπου στην μέση και θα εξηγηθώ παρακάτω. Ας μιλήσω πρώτα για το Ελληνικό Πνεύμα, όπως αυτό πραγματικά ήταν και όχι όπως πάνε να το παρουσιάσουν οι απανταχού δημοκράτες και διεθνιστές. Η πραγματικότητα απέχει πολύ από την ειδυλλιακή εικόνα που παρουσιάζουν οι απανταχού αρχαιολάτρες και δωδεκαθεϊστές. Για να δημιουργηθεί μία αληθοφάνεια γύρω από αυτήν την προπαγάνδα χρησιμοποιούνται διάφορα εργαλεία ψευδολογίας όπως η διαστρέβλωση γραπτών και άμα αποτύχει αυτό η επιλεκτική μνήμη. Η πραγματικότητα,λοιπόν, σχετικά με το Ελληνικό πνεύμα και την Ελληνική Γραμματεία είναι διττή, καθώς όπως υπήρχαν Έλληνες Φιλόσοφοι οι οποίοι πίστεψαν στην Δημοκρατία, με την έννοια που αυτή είχε τότε φυσικά, έτσι υπήρξαν και αυτοί που ο Κορνήλιος Καστοριάδης (μαρξιστής συγγραφέας) ονομάζει ως "αντιδραστικούς", όπως π.χ. ο μέγας Πλάτων. Όπως υπήρξαν οι Σοφιστές με την κατάπτυστη, από το σύνολο του αρχαίου κόσμου, προσπάθεια τους για ριζοσπαστισμό και καταστροφή εννοιών όπως η Θρησκεία και ο Πολιτισμός έτσι υπήρξαν και οι στωικοί που είχαν αντίθετη άποψη σε αυτά τα ζητήματα. Την αθανασία της Ψυχής απέρριπταν οι Επικούρειοι ερχόμενοι σε αντίθεση με τους Ορφικούς και τους Πυθαγορείους που θεωρούν ότι η ψυχή είναι θεϊκής φύσης και η μοίρα της μετά τον θάνατο είναι η μετενσάρκωση. Ο κοσμοπολιτισμός των μη καθαρών Αθηναίων Κυνικών, που θυμίζει τις κραυγές των μη Ελλήνων για την Ελληνικότητα των λαθρομεταναστών, έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τον Ισοκράτη, που χαρακτηρίζει του Βαρβάρους του Βορρά ως εκ φύσεως δουλικά γένη, και τον Αριστοτέλη που λέει ότι οι Έλληνες είναι πλασμένοι για να άρχουν και οι Ασιάτες για να άρχονται. Παρατηρούμε λοιπόν σημαντικές διαφορές και απόψεις στο αρχαίο Ελληνικό πνεύμα, οι οποίες συνεχίζουν μέσα στο ρου της Ιστορίας πέφτοντας σε επίπεδο σκέψης και ύπαρξης για λόγους πολυποίκιλους που δεν είναι σκοπός μας να εξετάσουμε εδώ. Ελπίζω, τουλάχιστον, να είδαμε την έλλειψη του "Ελληνικού Ιδεώδους" της δημοκρατίας και της ανοχής που ευαγγελίζονται οι απανταχού "ακομμάτιστοι" του ΛΑ.Ο.Σ και τα λοιπά καραγκιοζάκια της αστικής δημοκρατίας, είτε αυτά ντύνονται με χλαμύδες είτε με κοστούμια.

Πέρα από την Φιλοσοφία, υπάρχει και η Ιστορία του Ελληνικού Έθνους που επίσης διαψεύδει όλους αυτούς, καθώς η Δημοκρατία στην αρχαία Ελλάδα επέζησε μόνο κάτω από Αθηναϊκή ηγεμονία και δεν άκμασε πουθενά αλλού. Αντιθέτως οι περισσότερες πόλεις κράτη είχαν βασιλείες και άλλα μη δημοκρατικά πολιτεύματα, όπως αυτό της Σπάρτης. Επίσης είναι αλήθεια ότι κανένα από αυτά τα καθεστώτα, ακόμα η Δημοκρατία των Αθηνών, δεν χαρακτηριζόταν από ανοχή, ειρηνιστικές διαθέσεις ή αντιρατσισμό. Δεν ήταν οι αρχαίοι Έλληνες ούτε έμμισθα τσιράκια των καπιταλιστών, ούτε ανόητοι ημιμαθείς που θα βγάζαν τα μάτια τους μόνοι τους. Ακόμα και η Αθήνα είχε στρατό και μάλιστα αρκετά ισχυρό για να μπορεί να αντεπεξέλθει ακόμα και σε έναν εμφύλιο πόλεμο με τον σαφώς ανώτερο στρατό των Σπαρτιατών. Ακόμα και στην Αθήνα ίσχυε το "πας μη Έλλην Βάρβαρος" και ακόμα και οι Αθηναίοι είχαν είλωτες. Βεβαίως όλοι αυτοί ποσώς νοιάζονται για την αλήθεια, αφού το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι η προπαγάνδα των ιδεών τους, ακόμα και αν αυτή εδράζει στα σαθρά θεμέλια του ψεύδους. Στην θεμελίωση, όμως, των "ιδεών" τους με βάση τα ψεύδη φρόντισαν να αποκρύψουν την Σπάρτη που τους "χάλαγε το γλυκό". Η Σπάρτη και οι Φιλόσοφοι της, μέσα στους οποίους υπήρχαν και γυναίκες, έκανε την προπαγάνδα για ανάγκη Δημοκρατίας, προκειμένου να αναπτυχθεί η Φιλοσοφία, αδύνατη. Θα αναφέρω δύο ονόματα ως παραδείγματα: Πρώτον την Νισθεάζουσα, την οποία ο Ιάμβλιχος χαρακτηρίζει εκ των επιφανέστερων Πυθαγορείων φιλοσόφων, και δεύτερον την Τιμύχα τη Λακεδαιμόνια, φιλόσοφο και σύζυγο του Πυθαγορείου φιλοσόφου Μυλλιού του Κροτωνιάτου. Κάποτε υπήρχε μία φωτοβολούσα πανεπιστημιακή κοινότητα και φρόντιζε να υπάρχουν και φωνές αλήθειας, ενώ τώρα ο κάθε άσχετος δηλώνει ιστορικός όπως ένας ανεκδιήγητος "ιστορικός" συγγραφέας του "πατριωτικού" Πα.Σο.Κ., που προσπαθεί να πείσει κόσμο για την δημοκρατικότητα του Πλάτωνα. Ας πείσει πρώτα τον εαυτό του ότι έχει διαβάσει Πλάτωνα. Η αιώνια Σπάρτη λοιπόν, των πρωτόγνωρων για την εποχή κοινωνικών πολιτικών, των δικαιωμάτων που αιώνες μετά κατάφεραν να ξαναδούν οι γυναίκες, στο στόχαστρο του δυσφημιστικού όπλου των δημοκρατών. Η ιστορία δεν είναι πρωτόγνωρη βέβαια, αφού η "δημοκρατία" όταν εμφανίζεται κάτι προφανώς ανώτερο από αυτήν φροντίζει να το θάβει, ώστε να μην κινδυνεύει η υπόσταση της.

Τι θέλω να σας πω λοιπόν με όλα αυτά; Περιτριγυριζόμαστε από απατεώνες. Περιτριγυριζόμαστε από κομπογιαννίτες που έχουν και σαφείς σκοπούς, στρατηγική και συμμάχους. Σύμμαχος τους η ημιμάθεια και η έλλειψη χρόνου, σκοπός τους η διαιώνιση του ψεύδους και το "άρμεγμα" των λαών. Χιλιάδες τόνοι βιβλίων παράγονται από άτομα που σχολιάζουν Πλάτωνα, Αριστοτέλη ή οτιδήποτε άλλο και ποτέ μου δεν κατάλαβα τον σκοπό τέτοιων αναγνωσμάτων. Πολύ προτιμότερη η ανάγνωση ενός κειμένου στην μεταφρασμένη, έστω ,μορφή του παρά η ανάγνωση του σχολιασμού δέκα κειμένων από τον κάθε άσχετο. Μόνο και μόνο η δημιουργία εντυπώσεων που θα επιχειρηθεί από μία ή δύο φράσεις που έτσι και αλλιώς ο σχολιαστής "ιστορικός" δεν θα χρειαστεί ποτέ να αποδείξει αρκεί για να γύρει την πλάστιγγα σε έναν απαίδευτο αναγνώστη. Ο αρχαίος Ελληνικός πολιτισμός έλαμψε με ένταση διαχρονική και δεν μπορεί να το αμφισβητήσει κανείς όσο και αν προσπαθήσει. Μπορούν όμως να την παραλλάξουν αυτή την λάμψη κατά το συμφέρον τους και απέναντι σε αυτό οφείλουμε να είμαστε προσεκτικοί.

Ας έρθουμε τώρα στο κεντρικό θέμα του άρθρου μετά από μια μακρά, αλλά αναγκαία παράκαμψη. Για ποιο λόγο διαφωνώ με την ελληνοκεντρική θεώρηση που λέει ότι τα πάντα επί Γης τα είπαν οι αρχαίοι ημών πρόγονοι; Διαφωνώ για τρεις σημαντικούς λόγους. Πρώτον γιατί προέρχεται από τους διαστρεβλωτές της Ιστορίας που προσπαθούν να μας πείσουν για το "Ελληνικό Ιδεώδες" της δημοκρατίας και της ανοχής. Δεύτερων γιατί πολύ απλά δεν είναι αλήθεια. Υπήρξαν στο ρου της Ιστορίας πολύ σημαντικοί και πολύ φωτεινοί άνθρωποι που ήταν ναι μεν επηρεασμένοι από τους αρχαίους Έλληνες φιλοσόφους, αλλά είπαν τόσο σημαντικά πράματα ώστε τους αξίζει μία θέση στην μνήμη μας και όχι αυτή η μηδενιστική λογική. Για αυτό θέτω ως δύο φωτεινά παραδείγματα τον Νίτσε και τον Ιούλιο Έβολα. Σας καλώ να σκεφτείτε και να συμπληρώσετε όσα παραδείγματα θέλετε. Τρίτον γιατί επιτέλους ο Ελληνικός λαός θα πρέπει να σταματήσει να ζεί κοιμώμενος με τις δάφνες του παρελθόντος, αλλά να προσπαθήσει έστω να το μιμηθεί αυτό το φως. Η προδιάθεση για μεγαλείο είναι κρυμμένη μέσα στο αίμα μας, αλλά όπως λέει και το αρχαίο ρητό "συν Αθηνά και χείρα κίνει". Στα χρόνια της Μεταπολίτευσης ο λαός μας έχει απολέσει κάθε αίσθηση αξιοπρέπειας και έχει μεταβληθεί από το ίδιο του το Κράτος σε έναν λαό επαίτη που ο μοναδικός πολιτισμός που εξάγει είναι κάτι ακατανόητες μπούρδες του αριστερού κινηματογράφου. Έχουμε φτάσει στην εποχή που ο λαός, του οποίου οι πρόγονοι χτίσανε την Ακρόπολη, να βλέπει με θαυμασμό τον πολιτισμό της βουβουζέλας και να υιοθετεί πλήρως τον πολιτισμό της Coca Cola. Δεν αξίζει σε αυτόν τον λαό να λέει ότι προέρχεται από μεγάλους προγόνους γιατί τους ντροπιάζει την μνήμη. Οι ζωντανοί οφείλουν να ζουν τιμώντας τους νεκρούς και προετοιμάζοντας τον κόσμο για τους αγέννητους. Εμείς, δυστυχώς, στην παρούσα φάση της Ιστορίας μας ντροπιάζουμε τους νεκρούς και καταστρέφουμε τον κόσμο που θα βρούν οι αγέννητοι.

Γιατί διαφωνώ με την πρακτική αναγραφής πιο σύγχρονων πηγών; Πρώτον διότι στον αγώνα για ανάταση του λαού μας πέρα από το αίμα και την προσπάθεια θα χρειαστεί και η περηφάνια. Ένα από τα παραλειπόμενα του σχολιασμού της ταινίας "300" είναι η παρουσίαση των Περσών ως εκφυλισμένων τεράτων, ενώ η πραγματικότητα είναι σαφώς διαφορετική. Ο σκοπός αυτής της παρουσίασης των Περσών έγινε με φανερό σκοπό να καταφέρει ένα πλήγμα στο γόητρο των σημερινών Περσών, δηλαδή του λαού του Ιράν, με φόντο την προσπάθεια επηρεασμού των τότε εκλογών στην περιοχή με "πορτοκαλί επαναστάσεις" και τα τοιαύτα. Βλέπουμε οπότε την σύγχρονη Ιστορία πως χρησιμοποιείται το ζήτημα του ξεπεσμού της Εθνικής υπερηφάνειας ως μέσο για την χειραγώγηση των λαών, ασχέτως που στο Ιράν το παιχνιδάκι τους δεν είχε τα επιθυμητά αποτελέσματα. Είναι προφανές οπότε ότι η Εθνική μας Υπερηφάνεια είναι και σημαντική και δικαιολογημένη απόλυτα και κυρίως αδιαπραγμάτευτη. Δεύτερον για λόγους ιστορικής ακρίβειας και δικαιοσύνη χωρίς στρεβλώσεις οποιουδήποτε είδους. Φυσικά κάτι τέτοιο είναι τουλάχιστον ουτοπικό οπότε εγώ προσωπικά προτιμώ την Ιστορία που προσπαθεί να διαγράψει το σημερινό σάπιο κατεστημένο, αφού οτιδήποτε βρίσκεται ενάντια σε αυτή την σαπίλα θα έχει κάτι καλό να δώσει. Κινούμενος σταθερά στον αντικαθεστωτικό αυτό άξονα θα παραθέσω ένα απόσπασμα από τα Πρωτόκολλα των σοφών της Σιών, αδιαφορώντας προκλητικά για το αν είναι αυθεντικά ή όχι.

"Θ’ αντικασταστήσωμεν τον Κλασικισμόν, καθώς και πάσαν μελέτην της αρχαίας Ιστορίας, ήτις παρασκευάζει περισσότερα κακά παρά καλά παραδείγματα δια της μελέτης του προγράμματος του μέλλοντος. Θα διαγράψωμεν από την μνήμην των ανθρώπων όλα τα μη ευχάριστα εις ημάς γεγονότα των παρελθόντων αιώνων, διατηρούντες εξ αυτών μόνον εκείνα τα οποία ζωγραφίζουσι τα σφάλματα των χριστιανικών κυβερνήσεων. Ο πρακτικός βίος της φυσικής κοινωνικής τάξεως, αι σχέσεις των ανθρώπων μεταξύ των, η μη υποχρέωσις του αποφεύγειν τα κακά εγωϊστικά παραδείγματα, τα οποία σπείρουσι τον σπόρον του κακού και άλλα όμοια παιδαγωγικού χαρακτήρας παραδείγματα, θα είναι εις την πρώτην γραμμήν του εκπαιδευτικού προγράμματος, όπερ θα διαφέρη δι’ εκάστον επάγγελμα και εν ουδεμία προφάσει θα γενικεύη την εκπαίδευσιν. Ο τρόπος ούτος της θέσεως του ζητήματος έχει όλως ιδιαιτέραν σπουδαιότητα."

Η αδιαφορία μου για την αυθεντικότητα αυτών των κειμένων πηγάζει από την αλήθεια τους. Τα βλέπουμε να συμβαίνουν με την κατάργηση της βάσης του 10, την μείωση της ύλης, την ισοπέδωση των Πανεπιστημίων, με τις δηλώσεις Δραγώνα περί Ελληνικής γλώσσας και πολλά άλλα. Ενθυμούμαι τώρα την φράση του Νίτσε:

«Το ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να διαβάζει, αυτό ‘ναι κάτι που καταστρέφει γρήγορα, όχι μόνο το γράψιμο, παρά και τη σκέψη. Έναν άλλο καιρό, το πνεύμα ήταν Θεός, ύστερα έγινε άνθρωπος και τώρα κατάντησε πέρα για πέρα όχλος» (Φρ.Νίτσε, Έτσι μίλησεν ο Ζαρατούστρα 1885)

Ο Νίτσε έζησε να δει το πνεύμα ως όχλο, ενώ εμείς με την Δραγώνα και τα αφεντικά της θα το δούμε να γίνεται και πόρνη.

Εν κατακλείδι ας παραθέσω συνοπτικά τα κύρια σημεία αυτών που είπα για αυτούς που διαβάζουν μόνο τίτλους. "Ελληνικό ιδεώδες" δεν υπάρχει ούτε στην Ελληνική Φιλοσοφία, ούτε γενικά στην Ελληνική Ιστορία. Επιλέξτε ποια από τις σχολές της Ελληνικής Φιλοσοφίας και σκέψης σας εκφράζουν και θα το δεχτώ απόλυτα. Συνθέστε ακόμα και στοιχεία από διάφορες σχολές, δεν θα φέρω αντίρρηση. Αλλά επιτρέψτε μου να χαρακτηρίζω καραγκιόζη και ανιστόρητο όποιον μιλά για "Ελληνικό ιδεώδες" ή χαρακτηριστικά του Ελληνισμού! Ακόμα και δημοκράτης αν είναι κάποιος το δέχομαι απόλυτα και το σέβομαι αρκεί να γνωρίζει ότι αυτό που σήμερα λέμε δημοκρατία, δεν έχει καμμία παντελώς σχέση με την αρχαία Αθηναϊκή Δημοκρατία πέραν την καπηλείας του ονόματος. Ο Ελληνισμός είναι έννοια Φυλετική και Πολιτισμική και δεν περικλείεται σε καμμία από τις σημερινές επικρατούσες και σαπισμένες έννοιες, ούτε την γεννά. Ακόμα και το "Ολυμπιακό ιδεώδες" της Coca Cola είναι μια διαστρέβλωση του αρχαίου Ολυμπιακού Ιδεώδους. Οφείλουμε λοιπόν να αρχίσουμε να είμαστε Έλληνες και πολιτισμικά, πέρα από Φυλετικά. Στο κεντρικό ζήτημα τώρα. Σεβασμός στους Έλληνες και ξένους φιλοσόφους αποδίδοντας "τα του Καίσαρος τω Καίσαρι." Αν θεωρείται προϊόν "εξυπνάδας" το ότι "οι Ευρωπαίοι τρώγανε βελανίδια όταν εμείς κάναμε Φιλοσοφία" τότε εξίσου "έξυπνο" είναι το ότι οι σημερινοί Έλληνες δεν αξίζουν την δόξα των προγόνων τους. Κάποτε υπήρχαν Έλληνες για να αντικρούσουν τον Φαλμεράυερ. Σήμερα τι υπάρχει; ΞΥΠΝΑΤΕ!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου